Platsvarumärket Södertälje
Platsvarumärket Södertälje ägs gemensamt av de som bor och verkar i Södertälje med omnejd.
Tillsammans äger och bygger vi platsvarumärket Södertälje. Platsvarumärket Södertälje ägs gemensamt av de som bor och verkar i Södertälje med omnejd. Därför behöver vi på näringslivsavdelningen ständigt ha dialog med delägarna.
Varumärkesplattformen
Varumärkesplattformen är vår gemensamma ledstjärna när vi utvecklar och pratar om Södertälje.
Här är de tre hörnstenar som utgör grunden för vår varumärkesplattform. Lägg dem på minnet och känn dig fri att tillämpa innehållet i din vardag!
1. Position
Där världarna möts
Positionen handlar om vad andra ska tänka och känna när de kommer i kontakt med Södertälje. Den särskiljer oss från andra och är den röda tråden i allt vi kommunicerar. Den är också vår ledstjärna när vi utvecklar platsen. Det är dock ingen slogan utan ett huvudbudskap som kan sägas på många olika sätt.
2. Profilbärare
Industri i framkant • Innovation • Mångkultur
De tre profilbärarna beskriver vad vi lyfter fram när vi berättar om Södertälje på en övergripande nivå. Dessa tillgångar representerar det som är unikt för oss och som efterfrågas av våra målgrupper och framför allt är det kombinationen av de tre som gör oss unika.
3. Personlighet
Färgstark • Nyfiken • Urban • Ansvarstagande
Precis som människor har platser också personlighet. Personlighetsorden ska genomsyra hur vi kommunicerar och är också vägledande för hur vi beskriver Södertälje.
Vill du veta mer om platsvarumärket, kontakta gärna Näringslivsavdelningen!
- personNäringslivsavdelningen
- phone08-523 010 00
- mailnäringsliv@sodertalje.se