Bredd på slutfinalister till årets föreningspriser

Nu är slutkandidaterna till årets föreningspriser klara. Goda insatser belönas inom kategorierna Årets förening, Årets ledare och Årets initiativ. Vem eller vilka som tilldelas utmärkelserna tillkännages på Södertäljegalan den 17 november.

Slutkandidaterna till årets priser har valts ut av en jury som består av ledamöterna i föreningsbidragsberedningen, med representanter från kultur- och fritidsnämnden och samtliga kommundelsnämnder. Juryns arbete leds av kultur- och fritidsnämndens ordförande Anna Bohman Enmalm.

– Föreningar, initiativ och ledare gör ovärderliga insatser för Södertälje kommun och våra medborgare, det vill vi lyfta fram och hylla, säger Anna Bohman Enmalm. Juryn har haft ett gediget arbete att välja ut vilka nominerade kandidater som kommer med på kortlistan för i år. Vi vill höja föreningslivet och sätta fokus på det viktiga ideella arbetet som är så viktigt för medborgarna i samhället. Men vi hoppas också på att både nominerade kandidater och pristagare kan inspirera andra.

De nominerade slutkandidaterna för 2017 års priser är:

Årets förening
Seniornet
Tjejhuset
Södertälje lokala kennelklubb

Årets ledare
Nevin Kristina Youssef
Per Sörås och Susan Gutelid
Johanna Järnhäll och Lena Linde

Årets initiativ
Järna Pop-up
Livet Bitch!
Folkskolan 175 år – Hembygdsföreningarna

Mer information om de nominerade slutkandidaterna finns tillgängligt i det relaterade materialet.

Vem eller vilka som mottar årets priser tillkännages på Södertäljegalan den 17 november. Södertäljegalan arrangeras av Destination Södertälje tillsammans med Företagarna Södertälje/Nykvarn och Stockholms Handelskammare. Syftet med Södertäljegalan är att uppmärksamma och lyfta fram företag, organisationer, föreningar och individer som gör något bra för Södertälje. Åtta utmärkelser delas ut. Hela nomineringslistan finns tillgänglig här.

Anna Bohman Enmalm, ordförande i kultur- och fritidsnämnden (S), 08-523 069 37, anna.bohman@sodertalje.se

Susanne Bergström, föreningskoordinator på kultur- och fritidskontoret, 08-523 010 94, susanne.bergstrom@sodertalje.se

Helene Andersson, pressekreterare, 08-523 066 03, helene.p.andersson@sodertalje.se

Med vänliga hälsningar