Kontaktcenter

En väg in till hela kommunen. På kontaktcenter i Stadshusets entré på Nyköpingsvägen 26 arbetar ett tiotal kommunvägledare för att hjälpa dig som besökare att få svar på dina frågor.
När du ringer kommunens gemensamma telefonnummer svarar någon av kommunvägledarna som arbetar på kontaktcenter.
På kontaktcenter hanteras i genomsnitt 700 samtal per dag. Frågorna kan handla om bygglov, barnomsorg, äldreomsorg eller att någon vill göra en felanmälan. Kommunvägledarna kan även hjälpa till med att kontrollera status på ett ärende som kommunen handlägger.
Kontaktcenter använder kommunens webbsida som ett viktigt verktyg, och hänvisar ofta till den. Via e-tjänster och blanketter på webben kan även medborgare och företagare sköta många ärenden själva.
Du kan också välja att ställa din fråga till vår chatbot Kim.
Fakta Kontaktcenter
Kan ge service på svenska, arabiska, finska, engelska och assyriska/syrianska.
Ställ din fråga via e-post, telefon, sociala medier eller genom ett besök.
Kontaktcenter är hbtq-certifierade.
Öppettiderna för allmänheten är:
helgfri måndag–torsdag 08.00–17.00,
fredag 08.00–15.00.
dag före röd dag:
08.00–13.00
Suomen kielen hallintoalue -finskt förvaltningsområde
Mahdollisuus saada apua puhelimitse yksinkertaisimmissa kunnan toimintaa käsittelevissä asioissa.
Remisser, beslut och meddelande
Remisser, beslut och meddelande/info till Södertälje kommun skickas till: sodertalje.kommun@sodertalje.se
- personKontaktcenter
-
homeNyköpingsvägen 26
151 89 Södertälje - phone08-523 010 00
- mailkontaktcenter@sodertalje.se