Provisum e-tjänst
Här har vi samlat information om Provisum e-tjänst. E-tjänsten ger dig som ställföreträdare möjlighet till digital redovisning och kommunikation med överförmyndaren.
Allt du behöver för att använda e-tjänsten är tillgång till internet och BankID.
Vi råder dig att läsa igenom informationen på den här sidan innan du loggar in i e-tjänsten första gången. I Provisum e-tjänst finns också användarinstruktioner som du ser när du loggar in.
Gå gärna med i Facebooksgruppen
Vill du dela tankar, få svar på frågor eller bara diskutera systemet med andra ställföreträdare så finns det en grupp på Facebook som du hittar här.
Utbildningsfilmer
Här finns två utbildningsfilmer som visar hur man använder Provisum E-tjänst.
Länk till filmerna: Utbildning för godemän och förvaltare - Södertälje kommun (sodertalje.se)
Support
Helpdesken nås via mailadressen stf@provisum.se. Det är också möjligt att ringa på OBS! nytt telefonnummer 072-202 92 33 . Supporten är bemannad vardagar mellan 8-17 under perioden mars till december. För perioden januari -februari erbjuds utöver dessa tider också support på kvällar på vardagar mellan 17-19 och helger 13-15. Vid kontakt med supporten ber vi dig ange vilken kommun som du redovisar till.
Supporten kan hjälpa ställföreträdare med konkreta tekniska problem som inloggning, inlämning och registrering av poster. Observera att supporten inte ersätter utbildningar till ställföreträdare gällande redovisning av uppdraget och vad som ingår i rollen som god man.