Fakturor och påminnelser levereras via Kivra
Södertälje kommun kommer från och med slutet av november att skicka sina fakturor och påminnelser via Kivra.
Kivra är en app som du kan använda för att ta emot och spara viktiga papper, till exempel fakturor, kvitton och brev från företag och myndigheter.
Förändringen är en del av kommunens digitalisering och ett steg mot en mer hållbar och effektiv hantering av våra tjänster, vilket gynnar både miljön och våra invånare.
Genom att minska pappersanvändningen bidrar vi som kommun till en grönare framtid, minskar kostnaderna för kommunen och förbättrar säkerheten för våra invånare.
För att skaffa Kivra, registrera dig via bank-id
För att skaffa Kivra, besök företagets webbplats och registrera dig med ditt bank-id.
Är du mottagare av en faktura och väljer att inte skaffa Kivra? Då får du som vanligt en pappersfaktura eller en e-faktura via din bank.
Är du en av dem som skickar fakturor till kommunen? Du behöver inte göra något annorlunda än idag.