Kontaktcenter fyller tio år
Vi kan med glädje meddela att vårt kontaktcenter nu firar tio år. Vi ser tillbaka på ett decennium av förändring och utveckling.
Innan kontaktcenter startades var vi främst en traditionell telefonväxel som enbart kopplade samtal vidare till kommunens handläggare. Under åren har vi genomgått en omfattande transformation och kommit att bli ett modernt kontaktcenter som hanterar allt från telefonsamtal, mail, fysiska besök, e-tjänster och chat.
Genom dessa kanaler erbjuder kontaktcenter bland annat information och vägledning, handläggning av ärenden, problemlösning och förmedling till rätt instans, med mera.
Förenkla kontakten mellan kommun och invånare
Vårt mål är att förenkla och effektivisera kontakten mellan kommunen och invånarna, och vi har blivit en central del av kommunens service.
Sedan några år tillbaka har vi börjat mäta medborgarnöjdheten eftersom det ger oss en insikt i hur medborgarna upplever vår service. Vi ser i våra resultatmätningar att vi kan vi lösa 70 procent av alla inkommande ärenden direkt i vårt kontaktcenter. Genom effektiv hantering och vägledning förhindrar vi att ärendena behöver eskalera vidare till andra enheter.
Nu firar alltså vårt kontaktcenter tio år, och det kommer vi att uppmärksamma med festligheter, inklusive ballonger och andra överraskningar. Tack för ert stöd och samarbete genom åren!
Riman Al Taweel, Joanna Gal, Anton Persson och Mohamed Habib, fyra medarbetare på Kontaktcenter som nu fyller tio år.