Du kan anmäla ett fel eller lämna synpunkt som rör kommunens utemiljö - exempelvis gator, parker, naturreservat, badplatser samt idrottsanläggningar och friluftsgårdar.
När du anmäler ett fel eller lämnar en synpunkt kan du lämna dina kontaktuppgifter för att få uppdaterad information om ditt ärende. Dessutom har vi då möjlighet att få hjälp i att komplettera ärendet om någonting skulle saknas. Var saklig och tydlig om vad som behöver åtgärdas och peka ut platsen för åtgärden.
Kontakta Telge AB kundservice om din felanmälan gäller stadsnät, vatten, fjärrvärme, återvinning eller el, samt om det gäller ärenden till Telge bostäder eller Telge fastigheter.
Du som fastighetsägare har också ett eget ansvar för din fastighetstomt och utanför den. Läs mer om fastighetsägarens ansvar här.
Om du är på den plats som du vill felanmäla och har funktionen platstjänster på anger telefonen din position. Annars behöver du själv ange i appen var felet är.
Beskriv kortfattat felet eller dina önskemål. Du kan fotografera med telefonen och bifoga bilden med din anmälan.