För utförare omsorg och socialt stöd
Här finns information till utförare inom Södertälje kommuns verksamheter inom omsorg och socialt stöd. Vi har samlat rutiner, riktlinjer och andra dokument som du som utförare behöver för att kunna utföra ditt uppdrag på ett tryggt och säkert sätt.
Allmän information
- Riktlinje stöd till anhöriga (826,49 kB)
- Riktlinje insatser enligt socialtjänstlagen (339,84 kB)
- Uppföljningsplan för omsorgsnämnden och äldreomsorgsnämnden 2025-2026 (396,78 kB)
- Riktlinje Skydds- tvångs och begränsningsåtgärder (539,57 kB)
- Riktlinje risk-och avvikelsehantering (320,91 kB)
Funktionsnedsättning
- Riktlinjer LSS (188,56 kB)
- Funktionshinderpolitisk strategi (393,68 kB)
- Handlingsplan för funktionshinderfrågor (429,99 kB)
Hemtjänst
- Värdighetsgarantier (96,12 kB)
Vård- och omsorgsboende
- Värdighetsgarantier (96,12 kB)
- personKontaktcenter
-
homeNyköpingsvägen 26
151 89 Södertälje - phone08-523 010 00
- mailkontaktcenter@sodertalje.se
Du som är anställd i Södertälje kommun eller har en annan arbetsrelation till kommunen, till exempel som konsult, leverantör, praktikant eller arbetssökande kan rapportera ett misstänkt missförhållande. Det är viktigt för oss att tidigt fånga upp och agera på signaler om eventuella misstänkta missförhållande i våra verksamheter.